Kara dla PKS Piła. Prawie 100 tysięcy złotych za zmowę

KOMUNIKACJA, Piła Prawie tysięcy złotych zmowę - zdjęcie, fotografia
17/01/2019 11:06

UOKiK nałożył na pilski PKS karę w wysokości prawie 100 tysięcy złotych za zmowę z innym przewoźnikiem. „PKS wywierał presję na drugiego uczestnika zmowy grożąc obniżką cen własnych biletów” - mówi prezes UOKiK.

Zmowa, o której mówi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, miała trwać w latach 2015 - 2017 i dotyczyła niedozwolonego porozumienia pomiędzy spółką PKS Piła, a firmą Rafbus z Miasteczka Krajeńskiego. Zdaniem UOKiK firmy podzieliły między sobą rynek autobusowych przewozów pasażerskich. 

- Przedsiębiorcy spotykali się w siedzibie PKS i ustalili, na których trasach będą prowadzili działalność, tak aby nie konkurować ze sobą. Mieli tym samym możliwość  stosowania wyższych cen biletów na podzielonych kierunkach niż w przypadku wzajemnej rywalizacji o pasażerów. Zgodnie z ustaleniami, Rafbus zrezygnował ze świadczenia usług na swojej nowej linii Rzadkowo - Kaczory - Piła, a w zamian za to PKS wycofał się z przewozów na odcinku Białośliwie - Miasteczko Krajeńskie - mówi prezes UOKiK, Marek Niechciał.

Z ustaleń UOKiK wynika też, że to spółka PKS Piła zainicjowała to niedozwolone porozumienie. 

- Spółka wywierała presję na Rafbus grożąc obniżką cen własnych biletów, która utrudni działalność przedsiębiorcy i może go wyeliminować z rynku - dodaje prezes UOKiK, Marek Niechciał.

Decyzją Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów spółka PKS Piła ma zapłacić 95 tysięcy złotych kary za tę zmowę. Decyzja UOKiK nie jest prawomocna i przysługuje od niej odwołanie do sądu.

- Decyzja nie jest prawomocna i jesteśmy w trakcie procedury odwoławczej - komentuje krótko Anna Chmura z PKS Piła.

Sprawa wyszła na jaw, gdy firma Rafbus zgłosiła się do UOKiK z innymi zarzutami wobec Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej  w Pile. Rafbus zarzucał spółce PKS wykorzystywanie pozycji dominującej na lokalnym rynku autobusowych przewozów pasażerskich. - Analiza UOKiK pokazała, że PKS nie stosowało zarzucanej praktyki. Urząd stwierdził natomiast inne działanie, którego zakazuje prawo antymonopolowe - tłumaczy Marek Niechciał. 

I właśnie za to UOKiK nałożył karę na pilski PKS. - Drugi uczestnik zmowy - Rafbus - uniknął sankcji pieniężnej. UOKiK m.in. wziął pod uwagę, że choć nieświadomie, to dobrowolnie przekazał informacje o niedozwolonym porozumieniu - informuje prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

fot. Życie Piły

Reklama

Kara dla PKS Piła. Prawie 100 tysięcy złotych za zmowę komentarze opinie

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.




Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez zycie.pila.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

SAJA MANAGEMENT Krzysztof Saja z siedzibą w Piła 64-920 , Pocztowa 1

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"