Kara dla PKS Piła. Prawie 100 tysięcy złotych za zmowę

KOMUNIKACJA, Piła Prawie tysięcy złotych zmowę - zdjęcie, fotografia
Życie Piły 17/01/2019 11:06

UOKiK nałożył na pilski PKS karę w wysokości prawie 100 tysięcy złotych za zmowę z innym przewoźnikiem. „PKS wywierał presję na drugiego uczestnika zmowy grożąc obniżką cen własnych biletów” - mówi prezes UOKiK.

Zmowa, o której mówi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, miała trwać w latach 2015 - 2017 i dotyczyła niedozwolonego porozumienia pomiędzy spółką PKS Piła, a firmą Rafbus z Miasteczka Krajeńskiego. Zdaniem UOKiK firmy podzieliły między sobą rynek autobusowych przewozów pasażerskich. 

- Przedsiębiorcy spotykali się w siedzibie PKS i ustalili, na których trasach będą prowadzili działalność, tak aby nie konkurować ze sobą. Mieli tym samym możliwość  stosowania wyższych cen biletów na podzielonych kierunkach niż w przypadku wzajemnej rywalizacji o pasażerów. Zgodnie z ustaleniami, Rafbus zrezygnował ze świadczenia usług na swojej nowej linii Rzadkowo - Kaczory - Piła, a w zamian za to PKS wycofał się z przewozów na odcinku Białośliwie - Miasteczko Krajeńskie - mówi prezes UOKiK, Marek Niechciał.

Z ustaleń UOKiK wynika też, że to spółka PKS Piła zainicjowała to niedozwolone porozumienie. 

- Spółka wywierała presję na Rafbus grożąc obniżką cen własnych biletów, która utrudni działalność przedsiębiorcy i może go wyeliminować z rynku - dodaje prezes UOKiK, Marek Niechciał.

Decyzją Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów spółka PKS Piła ma zapłacić 95 tysięcy złotych kary za tę zmowę. Decyzja UOKiK nie jest prawomocna i przysługuje od niej odwołanie do sądu.

- Decyzja nie jest prawomocna i jesteśmy w trakcie procedury odwoławczej - komentuje krótko Anna Chmura z PKS Piła.

Sprawa wyszła na jaw, gdy firma Rafbus zgłosiła się do UOKiK z innymi zarzutami wobec Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej  w Pile. Rafbus zarzucał spółce PKS wykorzystywanie pozycji dominującej na lokalnym rynku autobusowych przewozów pasażerskich. - Analiza UOKiK pokazała, że PKS nie stosowało zarzucanej praktyki. Urząd stwierdził natomiast inne działanie, którego zakazuje prawo antymonopolowe - tłumaczy Marek Niechciał. 

I właśnie za to UOKiK nałożył karę na pilski PKS. - Drugi uczestnik zmowy - Rafbus - uniknął sankcji pieniężnej. UOKiK m.in. wziął pod uwagę, że choć nieświadomie, to dobrowolnie przekazał informacje o niedozwolonym porozumieniu - informuje prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

fot. Życie Piły

Reklama

Kara dla PKS Piła. Prawie 100 tysięcy złotych za zmowę komentarze opinie

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez zycie.pila.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

SAJA MANAGEMENT Krzysztof Saja z siedzibą w Piła 64-920 , Pocztowa 1

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"