MZK testuje autobus elektryczny i przymierza się do zakupów

KOMUNIKACJA, testuje autobus elektryczny przymierza zakupów - zdjęcie, fotografia

Na ulice Piły wyjechał autobus elektryczny. Miejski Zakład Komunikacji testuje ekologiczny pojazd, bo planuje zakup takich autobusów. Kursy testowanym autobusem są bezpłatne.

- To jest przyszłość komunikacji miejskiej, nie tylko w Pile - mówi prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji w Pile, Tadeusz Majewski. 22 lutego 2018 roku w życie weszła ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych, która ma stworzyć warunki do upowszechnienia transportu elektrycznego w Polsce. W perspektywie najbliższych dziesięciu lat na ulice polskich miast ma wyjechać 3,5 tysiąca nowych autobusów na paliwa alternatywne. - Ustawa ta nakłada na miasta powyżej 50 tysięcy mieszkańców obowiązek posiadania do 2028 roku 30% pojazdów niskoemisyjnych, czyli głównie elektrycznych lub wodorowych - dodaje Tadeusz Majewski.

Dlatego pilski MZK już przymierza się do zakupów autobusów elektrycznych. Obecnie koszt jednego autobusu elektrycznego to około dwóch milionów złotych. - Przygotowujemy wniosek o dofinansowanie zakupu kilku autobusów elektrycznych. Ten wniosek będzie gotowy jeszcze w tym roku - mówi prezydent Piły, Piotr Głowski. 

Ale inwestycja w autobusy elektryczne to nie tylko zakup pojazdów. Wiąże się to też z infrastrukturą, czyli chociażby stacjami w których takie pojazdy trzeba będzie doładować. A tzw. "stacje dokujące" mogą stanąć w przyszłości na niektórych pętlach autobusowych. To z kolei równia się z dodatkowymi kosztami.

Autobus, który w środę, 13 czerwca wyjechał na ulice Piły będzie testowany do końca przyszłego tygodnia (do piątku, 22 czerwca). Jeździ on na regularnych liniach, ale jako że nie jest wyposażony w kasowniki ani biletomat - kursy nim są bezpłatne. - Analizujemy i rozważamy różne możliwości. Bo w grę wchodzą autobusy z różną ilością baterii i tym samym różnym zasięgiem i częstotliwością ładowania. Chcemy nie tylko korzystać z doświadczeń innych, ale i przetestować taki autobus w pilskich warunkach - tłumaczy Tadeusz Majewski z MZK. - Pierwszy zakup takiego autobusu dla Piły to perspektywa półtora roku - dwóch lat - dodaje.

Testowany obecnie w Pile pojazd to autobus bateryjny Solaris o napędzie elektrycznym nE 12 Medcom. - Wyposażony jest w dwa silniki trakcyjne asynchroniczne umieszczone w piastach ZF tylnych kół o mocy 2 x 60 kW. W momencie startu pojazdu osiągają moc do 220 kW. Zastosowano w nim baterie mają pojemność 240 kWh. Waga pojazdu to 13 000 kg, pojemność pasażerska - 70 osób. Pojazd jest ładowany za pomocą systemu PLUG-IN poprzez ładowarkę zamontowaną na dachu autobusu o mocy 38 kWh. Czas ładowania w tej konkretnej konfiguracji to 6 godzin. Pojazd posiada system odzysku energii z hamowania, gdzie doładowywane są baterie trakcyjne - informuje Miejski Zakład Komunikacji w Pile.

Reklama

MZK testuje autobus elektryczny i przymierza się do zakupów komentarze opinie

Dodajesz jako: |

KOMUNIKACJA, - więcej informacji

Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Fizjoterapia, Rehabilitacja,

Terapia manualna w: - bólach mięśni i stawów - przebytych urazach i operacjach - napięciach mięśniowych - ograniczeniach ruchomości - bólach i..


Zobacz ogłoszenie
Reklama



25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez zycie.pila.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

SAJA MANAGEMENT Krzysztof Saja z siedzibą w Piła 64-920 , Pocztowa 1

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"