21°C bezchmurnie

Remont torów na trasie Piła - Poznań. Autobusy zamiast pociągów dłużej niż zapowiadano

KOMUNIKACJA, Remont torów trasie Piła Poznań Autobusy zamiast pociągów dłużej zapowiadano - zdjęcie, fotografia

Zastępcza komunikacja autobusowa między Piłą a Obornikami Wielkopolskimi będzie funkcjonowała dłużej niż zapowiadano. Pociągi na tę trasę nie wrócą z początkiem września.

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe informuje, że na remontowanej linii kolejowej między Piłą a Poznaniem trwają końcowe prace, ale wbrew wcześniejszym zapowiedziom pociągi nie wrócą na tę trasę z początkiem września. Wtedy to mają zakończyć się zasadnicze prace na tym odcinku, ale do 29 września między Piłą a Obornikami Wielkopolskimi zamiast pociągów nadal kursować będzie zastępcza komunikacja autobusowa. Pociągi na trasę Piła - Oborniki Wielkopolskie mają wrócić 30 września. 

- Prowadzona jest stabilizacja toru przy wykorzystaniu specjalnych maszyn. Na stacjach i przystankach m.in. Oborniki Wlkp. i Chodzież widać efekty prac przy budowie nowych peronów. Perony będą także dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Zmieniany jest układ torów na stacjach: Oborniki Wlkp., Rogoźno, Budzyń, Chodzież oraz Dziembówko. Wymieniane jest 30 rozjazdów, które zapewnią sprawną jazdę pociągów - informuje Zbigniew Wolny z PKP PLK. - Modernizowane są przejazdy kolejowo – drogowe. Nowa nawierzchnia na skrzyżowaniach zapewni lepszy przejazd aut. Montowane są także nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Na potrzeby nowych Lokalnych Centrów Sterowania adaptowane są pomieszczenia nastawni w Poznaniu i Pile - dodaje.

Po całkowitym zakończeniu prac, pod koniec 2019 roku, podróż z Piły do Poznania ma skrócić się o około 40 minut. - Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością maksymalną do 120 km/h a towarowe do 80 km/h. Po zakończeniu modernizacji czas podróży pociągiem z Poznania do Piły będzie trwał ok. 80 minut zamiast wcześniejszych 120 minut - mówi Zbigniew Wolny z PKP PLK. Zgodnie z ubiegłorocznymi zapowiedziami wicemarszałka Województwa Wielkopolskiego, Wojciecha Jankowiaka między Piłą a Poznaniem ma też wkrótce kursować dwa razy więcej pociągów niż obecnie.

Remont trasy kolejowej z Piły do Poznania to jedno z największych przedsięwzięć komunikacyjnych województwa wielkopolskiego. Obejmuje m.in. modernizację 134 km torów i budowę 4 nowych przystanków: Poznań Podolany, Złotniki Grzybowe, Złotkowo i Bogdanowo. Wartość inwestycji to około 500 milionów złotych netto. 85% tej kwoty stanowi unijne dofinansowanie.

Remont torów na trasie Piła - Poznań. Autobusy zamiast pociągów dłużej niż zapowiadano komentarze opinie

  • Gość - niezalogowany 2018-08-11 06:33:47

    Rozumiem że od października kiedy pociągi wrócą na tę linię nie będzie przesiadki w Obornikach Wlkp/Miasto? Czy jednak takowa z Piły do Poznania będzie? W praktyce uda się już teraz pojechać tę 1:20h z Piły do Poznania czy to dopiero w 2019?

  • Maszynista - niezalogowany 2018-08-11 14:02:25

    Pociagi zaczna kursowac na calej lini od wrzesnia, ale nadal podroz zapewne bedzie trwac 120min z powodu obecnie maksymalnej predkosci 70km/h. Po calkowittm ukonczeniu, czyli uruchomieniu systemu sterowania podroz sie skroci, ale to w 2019 :)

  • Użytkownik samochodu osobowego - niezalogowany 2018-08-11 14:21:19

    Modernizacja ok! Rozumiem. Ale remont czy naprawa to już inna bajka! Przecież te przejazdy kolejowe mam na myśli te na leszkowie to jakieś żarty nikt o to nie dba tam to tylko nasrać naszczać i przyklepać! Pozdrawiam wszystkich kierowców jeżdżących tamtędy.

Dodajesz jako: Zaloguj się

Ostatnie video - filmy na zycie.pila.pl